Daca o femeie credincioasa Vodoo fura o pereche de pantofi ai unei rivale in dragoste si ii aseaza in propriile-i incaltari vreme de o noapte, ea castiga in mod sigur (?) afectiunea barbatului pe care si-l doreste.
Se crede ca, printr-o incantatie Vodoo, poti face ca penele din perna unui dusman sa ia treptat forma unui indescriptibil si infiorator animal. Aceasta creatura se incheaga noapte de noapte, iar atunci cand se dezvolta complet, persoana care isi odihneste capul pe acea perna moare fara a avea vreo sansa de scapare.
O practica asemanatoare presupune sa tai in doua o pasare vie si sa ii pui aripile in perna unui inamic. De asemeni, adeptii Vodoo obisnuiau sa introduca oase sau fire de par "descantate" in perna unui om caruia voiau sa ii faca rau.
Se spunea ca boabele de porumb amplasate in perna unui copil il impiedica sa mai creasca.
Cea mai sigura metoda de a te asigura ca nu esti prins intr-o vraja Voodoo este sa desfaci o perna si, daca gasesti in ea obiecte ciudate, avand scopul de a-ti face rau, sa presari deasupra lor sare si sa le arunci in foc.
Imprastierea de gunoi in fata usii unui dusman este un mijloc de atragere a raului asupra lui. Acelasi rezultat il are, se crede, desenarea cu creta, pe zidurile unei case, a unor malefice simboluri secrete. La fel, faramitarea de frunze uscate si presararea lor inaintea locuintei unui inamic aduce deasupra capului acestuia numai lucruri rele. Daca surprinzi o persoana ca iti face astfel de farmece, trebui sa arunci cu sare dupa ea, sau sa imprastii sare peste obiectele "blestemate" aduse in preajma casei tale.
Daca banuiesti ca cineva ti-a pus sub pragul usii un lucru incarcat de o malefica putere Voodoo, toarna ulei de-a lungul pragului si acel ce iti vrea raul va cade in propria-i capcana daca iti intra in casa.
Negrii din Indiile de Vest, ai caror stramosi traiau pe coasta de vest a Africii, au mostenit credinta intr-un sistem de superstitii numit"Obeah" (sau "Wanga") sau Voodoo (ori "T'changa"). Obeah are semnificatia de "ucidere", Wanga cuprinzand incantatii sau vraji reprezentand magia specifica unor triburi precum Popo, Koromantin, Eboe. Cultul Voodoo este un sistem dual magic caracteristic triburilor Arada, Yaruba si Dahomea, putand fi practicat numai de catre un preot impreuna cu o preoteasa, in prezenta unui sarpe sacru, totemul sau simbolul acestei religii. Un astfel de sarpe, de obicei neveninos, ale carui culori sacre erau albul si galbenul, era hranit de membrii tribului cu fructe coapte, lapte si sange "pur" al unor cocosi sau al unor capre albe intru totul, fara nici o pata de vreo alta culoare. In credinta Vidu, a carui culoare sacra era rosul, sarpele venerat era veninos, ofrandele ce i se daruiau fiind sangele unor cocosi negri, unor capre negre, si, cu ocazii speciale, "carnea si sangele unei unui tap fara coarne" (adica, ale unei fiinte umane).
Religia Obeah includea farmece si incantatii prin care se comunica cu mortii, se asigura protectia campurilor si granelor, se provocau ori se indepartau boli. Anansi, zeitatea Obeah era vazuta drept un paianjen de culoare gri sau maro, carand in spate un sac alb. Anansi era vestit pentru rapiditatea miscarilor sale, sacul sau cu leacuri, si era inzestrat cu o mare istetime si intelepciune, precum si cu puteri supranaturale.
Pentru a proteja recoltele adoratorilor sai, vrajitorul Obeah facea sa se nasca in campuri un sarpe ce ii speria pe toti cei ce voiau sa fure granele. In acest scop, de cele mai multe ori, atarna in ramurile unui copac dintr-o gradina o sticla cu un lichid incolor, o tablie triunghiulara imbracata intr-un material negru si asezata cu unul dintre unghiuri in jos si o mica punga de piele continand un ou, niste unghii, boabe de fasole de diferite feluri si mai multe carpe divers colorate. Inconjura apoi copacul de trei ori, murmurand incantati numai de el stiute. Desigur, sarpele urma sa se nasca din ou, si sa se hraneasca cu continutul sticlei pana cand crestea indeajuns de mare pentru a-si indeplini misiunea.
Un alt mijloc de a proteja ogoarele presupunea un mic sicriu gol sau umplut cu bucatele de oase, pene, si diferite alte mici obiecte. Sicriul era amplasat la vedere, pe drumul ce ducea catre camp, astfel incat eventualii hoti sa il vada si sa se inspaimante.
Daca cineva ii cerea unui vrajitor Obeah sa ii dezvaluie locul unei comori ingropate, acesta, de obicei, dadea toate indicatiile cerute, insa nu uita sa precizeze ca acea comoara era pazita de un duh (sau un sarpe urias), ce o putea da unui muritor numai daca primea in schimb un suflet. Asta inseamna ca locul respectiv trebuia sa fie stropit cu sangele unui animal sacrificat chiar acolo, impreuna cu rom sau o alta bautura spirtoasa.
O alta ramura a magiei Obeah, practicata mai ales de femei, se ocupa de farmece de dragoste si fidelitate in iubire. Persoana ce dorea sa castige afectiunea cuiva trebuia sa arda niste par de-al ei, cenusa rezultata urmand a fi pusa periodic in mancarea sau bautura celui/ celei ce urma a fi vrajit(a). In locul parului, se puteau folosi niste picaturi de transpiratie ale persoanei ce facea vraja sau noua picaturi de sange proaspat ale acesteia. Cea de-a treia metoda se credea a fi cea mai eficienta, utilizarea ei facand ca cel vrajit sa fie pe jumatate nebun din dragoste, supus la fel ca un sclav celui / celei care facuse magia.
Copyright (c) diane.ro. 2013
Articole din acelasi domeniu in blog:
Magia Neagra - Farmece de dragoste
Dictionar de vrajitorie magie (Wicca) online de la A la Z
Numerele din magia ebraica - Farmece si ritualurihttp://www.diane.ro/rss.xml http://www.diane.ro/feeds/posts/default?alt=rss
http://www.diane.ro/atom.xml
http:/diane.ro/feeds/posts/default?orderby=updated